onsdag 26 november 2008

Onödig sömn?

Dagen har hittills gått betydligt bättre än förväntat och jag har inte varit det minsta trött! Är uppriktigt sagt förvånad över det då förväntat mig blytunga ögonlock redan vid lunchtid. Jag får kanske börja omvärdera mitt sömnbehov? Jag brukar vara sjukt nojig och se till att jag får mina minst 8 h sömn per natt, och om jag inte får det kan jag bli lätt panikslagen. Med dagens facit kanske det är helt onödigt? Nu tror ju inte jag att 4-5 h sömn på något sätt är tillräckligt, men tänk så mycket mer man skulle få gjort genom att reducera sömntimmarna till 6 - 6½! Det ger nästan två timmar extra per dag! Om jag känner mig själv rätt så skulle de extra timmarna användas på morgonen då jag är en typsik morgonmänniska. Kliver oftast upp tidigt och går och sover tidigt på kvällarna (vanligtvis). Men det vore kanske något att fundera på , särskilt då jag börjar jobba på allvar. Infinner man sig på jobbet kl. 07 kan man ju sluta för dagen i hyfsad tid och således hinna göra det man vill och behöver på kvällen. Hm, sound´s like a plan! Men så gäller det såklart att ha en arbetsgivare som tillämpar det där med flex fullt ut också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar